Melding over Iton

Door Anoniem op 04-05-2016 13:24:05
Met zaken doen met ITON, leek alles in eerste instantie prima te verlopen. Contact was goed, verhaal was goed, opdracht was goed. Reisafstand was iets te ver, maar omdat de opdracht erg leuk was besloten om me hiervoor aan te melden.

Bij het starten van de opdracht werd mij gevraagd wat in te leveren op het tarief, want ze kwamen er anders niet uit met de klant. Hier werd erg moeilijk over gedaan, dus ga je hierin mee ook al ben ik niet een voorstander van onderhandelen op een moment als eigenlijk alles al besproken is, maar goed ik ga altijd uit van het beste in de mens (noem het naief).

Vervolgens na ongeveer een periode van zes maanden hier gewerkt te hebben, werd mij een mail gestuurd van desbetreffende organisatie om de uren even te controleren of deze juist waren. Er zat ook een bijlage vast aan de mail, te weten een factuur van ITON aan de klant. Ik voelde me toen erg lullig, omdat hier een beduidend hoger uurtarief op stond dan wat ik betaald kreeg, terwijl er bij mij zo moeilijk werd gedaan over het tarief omdat de klant anders niet akkoord zou gaan. Ik begrijp dat er marges tussen zitten, maar dat het zo veel was, schrok ik wel een beetje van.

Telefonisch contact opgenomen en gevraagd hoe het zat. Kreeg een of ander vaag verhaal, dat er een fout was gemaakt en er werden excuses gemaakt. Ik dacht prima, kan gebeuren. Dan kan ik vast wel met terugwerkende kracht het resterende deel ontvangen van mijn uurtarief, zodat ik uiteindelijk toch nog het tarief zou krijgen waarvoor ik mij zelf altijd in de markt wegzet. Ik kreeg te horen dat dit niet mogelijk was, want alles was al weg geboekt. Helaas niets meer aan te doen. Bij een eventuele opdracht maken we het wel weer goed. aantal keer geprobeerd mij weer aan te bieden op een nieuwe opdracht, maar telkens paste ik net niet op het profiel. Ik hoef geen zaken meer met ze te doen.

Andere meldingen over Iton:

comments powered by Disqus