Ben jij ondernemer en wil je meer halen uit je online aanwezigheid? Met Google Ads kun je adverteren op het internet. Je kunt bijvoorbeeld meer naamsbekendheid realiseren, of meer verkeer naar je website trekken. Maar welke wijzen van adverteren heb je allemaal binnen Google Ads en waarvoor kun je ze inzetten? Lees nu verder en ontdek!

Google-zoekadvertenties

De meest voorkomende advertenties zijn de Google-zoekadvertenties. Dit zijn meestal de eerste drie á vier tekstresultaten die je ziet wanneer je een zoekopdracht uitvoert in de zoekmachine. Dit type advertenties wordt veelal gebruikt om meer verkeer naar de website te genereren en op deze wijze meer conversies te realiseren.

Google Display advertenties

Google Display advertenties kennen we allemaal, zonder dat we dit weten. Voor Display advertenties wordt gebruik gemaakt van het Google Display Network. Dit netwerk bestaat uit zo’n 2 miljoen websites die aangesloten zijn bij Google en waarop banneradvertenties worden vertoond. Naast deze websites zijn er ook enorm veel apps aangesloten bij het Google Display Network waar de advertenties kunnen worden vertoond. Het Google Display Network is erg effectief om terugkerende bezoekers te werven naar je website of om meer naamsbekendheid te genereren.

Google Shopping advertenties

Google Shopping advertenties zijn op productniveau. Bij bepaalde zoekopdrachten worden deze advertenties bovenaan de SERP weergeven als carrousel. Daarnaast is er een uitgebreide Google Shopping pagina waarbij je op productniveau kunt concurreren. Hierbij zijn productafbeelding, prijs en omschrijving de belangrijkste factoren. Deze wijze van adverteren is vooral conversiegericht en interessant voor webshops.

Videoadvertenties

Het laatste type advertenties die je kunt draaien met Google Ads zijn videoadvertenties. Met de opkomst van videoadvertenties op onder ander Youtube heeft dit veel voeten in de aarde gekregen en is het bereik enorm geworden. Videoadvertenties worden veelal ingezet om naamsbekendheid te vergroten, maar dragen ook zeker bij aan meer verkeer op de website en uiteindelijk meer conversies.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *